18 Şubat 2014 Salı

Toros Canavarı

     

  2010-2011 Sezonunda İstanbul Bütükşehir Belediye tiyatrolarında oynamaya başlamış, 2011-2012 İmet Güntay Tiyatro Ödüllerinden En İyi Işık Tasarımı ödülünü almış.
        Benim çok sevdiğim okumaktan bıkmadığım Aziz Nesin yazmış oyunu Tarık Şerbetçioğlu'da yönetmiş. Oyunda özellikle Şevket Avşar'ı çok beğendim, korkaklığı, pasifliği ezilmişliği gerçekten çok güzel canladırdı. Oyunda ikinci beğendiğim kişi ise ev sahibi rolündeki Naci Taşdöğen, çok doğal ve gerçekçiydi.
        Emekli bir devlet memurunun yaşadığı geçim sıkıntısını anlatırken bir yandan da yozlaşmış kurumlarla dalga geçen bir oyun. Özellikle medyayla ilgili kısımları bugün hala geçerliliğini koruyor. Medyanın sahteliği gerçekten çok güzel anlatılmıştı.
        Oyunu izlerken konunun nasıl gelişebileceğini az çok tahmin edebildim ve tahminlerimin çoğu da gerçekleşti. Bu sanırım şundan kaynaklanıyor. Bir yazarı sevdiğinizde onun pek çok eserini okursunuz ve bir süre sonra neyin nasıl gelişebileceğini tıpkı yazarla aynı şekilde düşünmeye başlarsınız. Bu bende bir kaç yazarda oldu. Örneğin Ayn Rand, Grange, Elif Şafak... Şu an aklıma gelenler bunlar, ama eminim daha fazladır. Bu bana mı özgü yoksa benim gibi çok okuyan kişilerde var mı bilemiyorum.
       İki perde ve iki saatlik bir oyun. Oyun sırasında yaşanan tekrarlar bazı kişilere sıkıcı gelse de benim hoşuma gitti bu nedenle de izleyin derim.
              

0 yorum:

Yorum Gönder