12 Şubat 2014 Çarşamba

Kurban

         Mario Fratti'nin yazdığı Saydam Yeniay'ın yönettiği yine İstanbul Devlet Tiyatrosu'na ait bir oyun. Karı koca ve psikopat bir adamdan oluşan bir gerilim öyküsü.
          Oyun başladığında kurban rolünde kadını görürüz fakat ilerleyen zamanda psikopatın kurban rolüne geçtiğini görürürüz. Oyunda özellikle psikopat rolünü canlandıran Aydın Şentürk'ü çok beğendim. Ama diğer oyuncuları ne yazık ki beğenmedim. Hatta koca rolündeki kişi tam lise müsameresindeki öğrenciler gibiydi. Kadın oyuncu ise kesinlikle yaşadığı zor durumu tam olarak canlandıramadı. Burada özellikle şunu söylemek isterim belki o güne ait bir şey de olabilir yani o gün kötü oynamış olabilirler ama bence bu da profeyonelliğe sığmayan bir davranış olur.
         İki perdelik bir saat elli dakika süren bir oyundu.Ama oyunu sevemediğim için bana bu süre çok daha uzun geldi.
        Bu arada beni rahatsız eden bir diğer durum da yanımdaki koltuklarda oturan biri en fazla 8 diğeri de 10 yaşında olan anneleriyle gelen çocuklardı.Türkiye'de anne babalara kesinlikle eğitim verilmeli. İnsan bu yaştaki çocukları tecavüz sahnelerinin de olduğu böyle bir oyuna getirir mi canım? Çocuklar hem çok sıkıldılar sürekli konuşma ve hareket halindeydiler hem de beni çok fazla rahatsız ettiler.
    Son olarak oyun için şunu söyleyebilirim. Eğer oyunculuklar daha iyi olsaydı konusu gerçekten güzel bir oyundu. Beğenmediğim için gidin de diyemeyeceğim.


0 yorum:

Yorum Gönder