6 Şubat 2014 Perşembe

Benim Adım Khan

Benim Adım Khan filmi 2010 yılında vizyona giren bir filmmiş. Fakat benim bu filmi duymam ve izlemem 2014 yılının ocak ayında oldu. Bugüne kadar izlediğim filmler için de üst sıraları zorlayan bir film oldu. Çok iyi bir film diyeceğim ama "çok iyi" sözü az kalacak. Hem psikolojik hem de sosyal bir derinliğe sahip bu film. Filmin baş kahramanı olan Khan Asberger sendromu olan Otistik bir kişidir. Annesinin ölümünden sonra Hindistan'dan ayrılarak kardeşinin yanına Amerkia'ya gider. Burada Hint'li bir kadınla evlenir. Derken 11 eylül saldırıları olur ve Khan'ın hayatı, Amerika'da yaşayan diğer müslümanlar gibi, zorlaşır. Filme damga vuran ve film boyunca sürekli tekrarlanan sözün sahibi olur Khan: "Benim adım Khan ve ben terörist değilim." Amacı bu sözü Amerkia Birleşik Devletleri Başkanına da söylemektir. Filmde asıl verilmek istenen mesaj ise insanların ikiye ayrıldığı mesajı, bu da; iyi insanlar ve kötü insanlar. İnsanlar dini, dili, ırkı ne olursa olsun ikiye ayrılır iyi ve kötü. Konu güzel, oyunculuk güzel, senaryo güzel kısacası mutlaka izlemeniz gereken bir film.

2 yorum:

melda dedi ki...

çok merak ediyorum ama firsat bulup izleyemedim

Derdest fikirler dedi ki...

Kaçırma derim Meldacığım süper bir film.

Yorum Gönder