8 Kasım 2016 Salı

Marilyn Monroe ve Bilinmeyen Hayatı


           Uzun süredir biyografi okumuyordum. Marilyn Monroe'nun hayatını hep merak etmiştim. Kitap grubum Simurg'la bu kitabı okumaya karar verdik. İyi ki bu kararı vermişiz çünkü kitabı çok severek okudum.

         Dili çok akıcı elinize aldığınızda bırakamıyorsunuz. Buradan çevirmeni tebrik ediyorum.

          Kitapta beni en çok etkileyen bölüm Marilyn'in çocukluğu oldu. Hakikaten son derece trajik bir çocukluğu var. Anneannesi ve annesi paranoid şizofreni teşhisi konan kişiler. Sürekli takip edildiklerini düşünüyorlar. Marilyn, sonunun annesi ve anneannesi gibi olmasından çok korkuyor -ki kendisi de sık sık takip edildiğini zannediyor. Babasının kim olduğu kesin olarak bilinmeyen ( kitapta bir isim geçiyor ama o kişi bunu reddediyor) Marilyn, bebekliğinde (annesi bakamayacağı için) bir koruyucu aileye veriliyor, daha sonra çocuk yurduna veriliyor. Bir ara annesiyle yeniden birlikte yaşayan Marilyn, tekrar çocuk yurduna dönmemek için küçük yaşta bir evlilik yapıyor. Bu evliliği sırasında hem mankenlik yapıyor hem de filmlerde ufak rollerde yer alıyor. İlk kocası bu işi hiçbir zaman kabul etmiyor.

           Kitabın geri kalan kısmında nasıl şöhret olduğu, evlilikleri ve filmleri anlatılıyor. Bunlar anlatılırken bir yandan da Marilyn'in hastalıklarıyla mücadelesi ve ilaç bağımlılığına değiniliyor. Yaşadıklarını ve hastalığını okudukça bugünlerde yaşasaydı tıp çare bulabilirdi diye düşündüm. Bir yandan da Marilyn'in çok güçlü bir kadın olduğunu anladım. Düşünsenize kafanızın içinde pek çok korkunuz var ve halüsinasyonlar görüyorsunuz, bir yandan oyunculuk için çalışıyorsunuz ve tüm bunlar yetmezmiş gibi bir de herkesin gözü sizin üzerinizde. Bunun için daima iyi ve güçlü görünmek zorundasınız ve Marilyn bunu çok iyi yapıyor. Sadece yakın çevresi Marilyn'in neler yaşadığını biliyor ve O'na destek olmaya çalışıyorlar. Marilyn'in yaşadığı hayat hem çok zor hem de çok kısa.  Çünkü Marilyn 36 yaşında intihar mı etti, öldürüldü mü belli olmayan bir şekilde ölüyor. Ölümünün ardındaki sır bugün de anlaşılmış değilmiş.

           Son olarak kitabın yazarından biraz bahsetmek istiyorum. Kendisi hem gazeteci hem de biyografi yazarı. Yazarın pek çok biyografisi var bunlardan biri de Michael Jackson bu kitabı da okumayı düşünüyorum.

          Ben kitabı çok severek okudum. Size de tavsiye ederim. Sevgiler...

1 yorum:

Semihal Tüzüner dedi ki...

Sevgili Fatoş Marilyn hayatı ve trajik sonu beni çok etkilemiştir.Ben de severek okuyacağım çok teşekkür ederim😊

Yorum Gönder