25 Kasım 2016 Cuma

Başka Dünya

           Geçtiğimiz haftalarda Süreyya Operası'na gidip Başka Dünya Operasını izledim. Selman Ada'nın bestelediği bu iki perdelik operanın Liberttosunu ise Tarık Günersel yazmış. Konusu kısaca şöyle;


             "Kâr uğruna dünyayı mahveden egemenler, dünyadan kaçmak zorunda kalır ve hapse attıkları bir bilginden yararlanmak isterler. Bilgin yardım etmezse kızı Leyla öldürülecektir. Bilgin çaresizce yardımı kabul eder. Gittikleri gezegende, eski Yunan tanrılarına rastlarlar. Tanrılar, kendi gezegenlerinde insanlar onlara inanmaz olunca bunu gururlarına yediremeyip başka bir gezegene göçmüştür. Zeus ile Bilgin'in kızı Leyla arasında bir aşk doğar.

            İkinci perdenin sonunda tüm bunların Bilgin'in rüyası olduğu anlaşılır. Uyandığında Bilgin'in evine sivil görevliler gelir ve onu düşüncelerinden ötürü tutuklayıp götürürler. Karısı, baskılar karşısında pes etmemek gerektiğini belirten aryayı söyler.ekolojik dengesiyle oynandığı için Dünya'nın sonu gelmiş ve insanlar başka dünyalar aramaya başlamışlardır. Başka dünyaları arayan kişiler ise bu Dünya'nın sonunu getiren kişilerdir. Amaçları hem yaşayacak bir yer bulmak hem de buldukları yeni dünya kaynaklarını da sömürmektir."

     Açıklamayı Vikipedi'den aldım. Ben operayı beğendim. Eğlenceliydi. Sadece sahne tasarımını ve kostümleri çok yetersiz buldum. Onun dışında sizlere tavsiye edebilirim. Sevgiler...

2 yorum:

Mai dedi ki...

Süreyya bir üst sokağımda
Gidebilirim aslında
Teşekkürler önerin için

Derdest fikirler dedi ki...

Kadıköy'de oturmak çok güzel olmalı Kadriyeciğim. :)

Yorum Gönder