23 Eylül 2014 Salı

Beyoğlu'nun En Güzel Abisi



           Ahmet Ümit'in sanırım tüm kitaplarını okudum. İçlerinden en çok İstanbul Hatırası ve Patasana'yı beğendim. Kavim ve Kukla'da güzeldi. Beyoğlu'nun En Güzel Abisi kitabını bu sıralamada yukarıdaki kitaplardan sonraya bırakırım herhalde. Ama yine de Nevzat Komiser'i yeniden görmek ve okumak gerçekten güzeldi. Özlemişim Çilingir Sofrası'nın sevimli komiserini.
       Kitap her zamanki gibi bir cinayet romanı ve cinayetle başlıyor. Kitapta hem 6-7 Eylül olaylarını hem de az olmakla birlikte Gezi olaylarını okuyorsunuz. Tabiki Beyoğlu'nun arka sokaklarındaki pavyonları, konsomatrisleri, dernekleri... kısacası iyisiyle kötüsüyle herşeyini okuyorsunuz.
           Bu kitabı diğerlerinden ayıran en önemli özellik Ahmet Ümit'in kendisini de kitabın bir kahramanı haline getirmesi olmuş. Çok da hoş olmuş bence. Düşünsenize yazmış olduğu karakter yani Nevzat Komiser yazarını beğenmiyor. Hoşuma gitti gerçekten; kahramanın yazara başkaldırışı. Bunun bir benzerini Sofi'nin Dünyası'nda da okumuştum. Kitabın sonunda ise kitabın yazarı Nevzat Komiser'e kitap hediye ediyor. Kitabın adı "Beyoğlu'nun En Güzel Abisi". Güzel bir son nokta olmuş. Şimdi bana kızabilirsiniz kitabın sonunu neden söylüyorsun diye. Haklısınız ama en önemli şeyi söylemedim. Katil kim? Hala bilmiyorsunuz öğrenmek istiyorsanız kitabı okumalısınız.

0 yorum:

Yorum Gönder