18 Aralık 2016 Pazar

Hayal

       Harika bir Ayşe Kulin kitabıyla karşınızdayım. Kitap, Yahya Kemal Beyatlı'nın "İnsan alemde hayal ettiği müddetçe yaşar." sözleriyle başlıyor.


         Hayal'de yazar kendi anılarını yazmış. 1983 ve 2013 yılları arasında yaşadıklarını bizimle paylaşmış. Artısıyla eksisiyle tüm yönlerini bence objektif bir biçimde vermiş. Bu arada kitaplarını nasıl yazdığını, nasıl araştırmalar yaptığını ve nerelere gittiğini de yazmış. Böylece kitap yazarken neler yapılıyor bunları da öğrenmiş oldum. İnsanlarla yaşadığı sorunları anlatırken kendi öz eleştirisini de güzel bir şekilde satırlara dökmüş.


         Kitabın en güzel sorgulamalarından biri şuydu: Çok satanlar içinde olmak kalitesiz yazar olmak demektir. Evet Ayşe Kulin'de çok satanlar arasında ama bu O'nun kalitesiz olduğunu tabi ki göstermez. Ama sade bir okur olarak şunu söyleyebilirim; kitapları bir belgesel niteliğinde olmakla birlikte bir edebi eser değil. Ayşe Kulin'in sanırım iki üç kitabı haricinde tüm kitaplarını okumuşumdur ve keyifle okumuşumdur. Ama edebi bir tat alamamışımdır. Aslında tartışılması gereken şey edebi olup olmadığı olmalı, kaliteli olup olmadığı değil. Herkese hitap ediyor diye küçümsenmemeli kitaplar (hani şu dağdaki çoban da okuyor söylemleri gibi). Bu yüzden çok satanları da okurum ve küçümsemem yazarlarını. Biz iki satır bile yazamayanlar olarak sayfalarca kitap yazanları küçümseme hakkımız yok diye düşünüyorum.

         Kitaba Hayal ismini vermesi çok anlamlı olmuş. En önemli hayali yazar olmakmış, kitap bunun üzerine kurulu. Ben çok beğenerek okudum. Sizlere de tavsiye ederim...

3 yorum:

feride'sviolet dedi ki...

Ben de çok sevmiştim Fatoş Hanım;)

Mai dedi ki...

Yermeden - övmeden ne güzel tarafsız bir yazı olmuş.
Ayşe Kulin en sevdiğim yazarlardan değildir ama saygı duyarım.

Sevgiler

Derdest fikirler dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkür ederim. :)

Sevgiler benden size...

Yorum Gönder