19 Nisan 2015 Pazar

Operadaki Hayalet

        Perşembe akşamı Zorlu'ya gittim çünkü biletlerini taaaaa eylül ayında aldığım Phantom Of  The  Opera'nın  günü gelmişti.Opera'ya geçmeden önce yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum.


            Geçen yıl eylül ayında bilet satışları başlamıştı, bilet fiyatlarını görünce dudaklarım uçuklamıştı. Müzik öğretmeni arkadaşım "kesinlikle gitmelisin" deyince, dudaklarımın uçuklamasına rağmen biletimi aldım hem de ikinci balkonun en arka sırasında. Çünkü en ucuzu o sıraydı ve 59 tl'ydi.


           Perşembe akşamı gidipte koltuğumu görünce atalarımızın sözünün bir kez daha doğru olduğunu gördüm: "Ucuz etin yahnisi yenmez". Yani size nasıl anlatsam bilemiyorum adeta kuş bakışı olabilecek bir koltuk almışım. Şöyle örneklerle açıklayabilirim durumu:
Örnek1: Her tarafı cam olan bir asansörden on kat aşağıya baktığınızı düşünün, başınız döner bir tuhaf olursunuz ya işte benim koltuktan sahne aynen öyle görünüyordu.
Örnek 2: Operadaki hayaletin avizesinin üstünden izler gibiydim.

     Neyse uzatmayayım oturduğum yer kısaca rezaletti. Derken ikinci rezalet baş gösterdi. Biletlerimizi alıp koltuklarımıza oturduk ve saat 21.00. Operanın başlaması gerekiyor, derken bir anons:

        "Sayın izleyicilerimiz oyunumuz güvenlik dolayısıyla yarım saat gecikmeli olarak başlayacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz. Saat 21.30'da koltuklarınızdaki yerlerinizi almanızı rica ederiz."

      Ne güvenliği? Kimin güvenliği? Seyricinin mi oyuncuların mı güvenliği tehlikede? Tabi ki bu sorularıma cevap bulamadım.

     Veeee üçüncü rezalette saat 21.30'da gerçekleşir. Perde açılır oyuncular sahneye çıkar. Aaaaa o da ne??? Yazılar sahnenin üstünde değil çaprazında!!! Tam komedi yazıların olduğu tarafa mı bakacaksınız yoksa sahneye mi?? Allahtan konuyu biliyorum. Ne yaptım dersiniz sadece sahneye odaklanmaya karar verdim.
        
              Ben bu kararı verirken dördüncü rezalet baş gösterirrrrrrrrrrrrr. Müzik başlar ve birdenbire kesilir. Yeniden perde kapanır. Belirsiz bir bekleyiş başlar?? Derken o bildik anons cümlesini değiştirerek bize seslenir.

          "Sayın konuklarımız güvenlik nedeniyle sıkıntı yaşıyoruz beş dakika içinde sizleri bilgilendireceğiz. Lütfen koltuklarınızdan ayrılmayın."

          Beş dakika değil tabiki tam 20 dakika bekledik. Normalde saat 21'de başlaması gereken gösteri Saat 21.50'de başladı. Tabi sinirler gerildi. Artık  bu moralle zevkte alamam izleyeceğim operadan, dedim.



          Ama ne oldu dersiniz 21.50'de durum 180 derece değişti. Muhteşem bir sahne performansıyla harika ikibuçuk saat yaşadım. Hem kulağa hem de göze hitap eden müthiş bir opera. Bu kadar sıkıntıya bu kadar eziyete değdi mi derseniz kesinlikle değdi. Ama bilet fiyatlarının bu kadar pahalı olmasını kınamadan da geçemeyeceğim. Bu sanatseverlere yapılan bir haksızlık diye düşünüyorum. Böylesine güzel bir şovu herkes ama herkes izleyebilmeli ve her bütçeye uygun hale getirilmeli, hem de acilen.

      Son olarak da bence o benim oturduğum koltuk sırasını da kaldırsınlar. Satmasınlar bile. Öyle yer mi olur canım..

      Uzun bir aradan sonra yeniden yazmanın sevinciyle herkese sevgiler ve selamlar...
         

7 yorum:

Gül Akça dedi ki...

Çok güzel anlatmışsınız, bayıldım :) neyse ki sonrasında hoşça vakit geçirmişsiniz... ve çok haklısınız biletler çok pahalı hakikaten...biletlerin ucuz olması için devlet desteği gerek... o da yok maalesef, yalnızca Süreyya Operası ile bu iş olmuyor :( sevgiler...

Derdest fikirler dedi ki...

Takip ve yorum için teşekkürler :) Sevgiler...

melda dedi ki...

çok hossun Fatoscum, anlatim super

Mai dedi ki...

Operanın hayaleti sahiden mi gelmiş ne güvenliğiymiş okurken güldüm.
Seyır yeri her etkinlikte değil ama bazılarında cidden belirleyici

bir ortak zevk daha kesfetmiş olmanın sonsuz mutluluğu ile ayrılıyorum sayfandan

Sevgiler

Derdest fikirler dedi ki...

Teşekkür ederim Kadriye :)

kadriye dedi ki...

Güvenlik deyince gerçekten hayalet mi gelmiş acaba dedim:))))

Derdest fikirler dedi ki...

:))))))))))))) evet Kadriye salonda da espiri konusu oldu bu :)

Yorum Gönder