21 Nisan 2015 Salı

Aykırı Kumpanya

          Cumartesi akşamı CKM'de Enver Aysever'in Aykırı Kumpanyası'nı izledim. Arkadaşım Ayşegül tavsiye edince, hiç vakit kaybetmeden biletleri aldım ve de gittim. İyiki gitmişim çünkü bu yıl Kadıköy'de ki son gösterisiymiş. Siyasi bir oyun olduğu için seneye oynar mı oynamaz mı belli olmaz ( dilerim oynar ve kanalından kovulduğu gibi tiyatrosu da yasaklanmaz. Bu ülkede ne zaman nerede ne olacağı bilinmiyor malesef).


            Oyunda ilk dikkatimi çeken solistin değişmiş olmasıydı. Nitekim Enver Aysever'de bu durumdan bahsediyor ama neden değiştiğini açıklamıyordu. Bu oyun ilk oynandığında solist olarak Sibel Alaş vardı. Şimdi tanımadığım ama sesini çok beğendiğim bir bayan vardı.

         
                 Oyun baya uzun yaklaşık üç saat sürüyor. Ama hiç sıkılmıyorsunuz. Konu ise şu anki Türkiye, 80'lerdeki Türkiye ve 50'lerdeki Türkiye. Herkesi konu edinmiş Enver Aysever. Herkesi konu edinince duygularda birbirine karışıyor tabi... Berkin Elvan'da ağlarken Aziz Nesin'de gülmeye başlıyorsunuz, Madımak Katliamında ağlarken Süleyman Demirel'e gülüyorsunuz derken Nazım Hikmet'te ve Deniz Gezmiş'te tüm duygularınız boşalıyor. Ne yalan söyleyeyim gülmekten çok ağladım. Baz yerlerde hem güldüm hem ağladım.Aslında anlattıkları bildiğim şeylerdi ama Enver Aysever'den dinlemek daha keyifliydi.
    
               Bu arada şaşırdığım şeylerde oldu: Enver Aysever çok iyi bateri çalıyordu. Aykırı Sorular programında bateri çaldığını görmüştüm ama bu kadar iyi değildi. O gece,  usta sanatçılara taş çıkardı diyebilirim. Kendisinin açıklamasına göre,  işten çıkarılınca kendini davula vermiş.

      
               Oyunun şarkıları, oyundaki müzisyenlere ait, bazı şarkıların sözleri ise Enver Aysever'e aitmiş. Şarkıları da çok beğendiğimi söylemeden geçemeyeceğim.

              Eğer bu oyunu izlemediyseniz ve siyasi espirileri seviyorsanız, tavsiye ederim bence izlemelisiniz. Sevgiler...

0 yorum:

Yorum Gönder