26 Şubat 2017 Pazar

Aşk Dersleri


           14 Şubat'ta Türkan Saylan Kültür Merkezi'nde Füsun Demirel'in Aşk Dersleri adlı söyleşi/oyununa gittim.


         Füsun Demirel, ülkemizde tabu olan konulara bir bir değindi . Nedir bunlar derseniz: Regl ( Adet Kanaması), Kızlık Zarı, Orgazm, Menopoz. Bunlara ek olarak da Tecavüz ve Kadına Şiddet.


         Oyundaki anekdotların bir kısmı kendi hayatından, bir kısmı ise Dario Fo ve eşi France Rame
'in hayatından. Dario Fo'nun pek çok eserini Füsun Demirel çevirmiş ve aynı zamanda çok iyi de arkadaşlarmış.


          Yıllar yıllar önce Taksim Sahnnesi'nde Dario Fo'nun, Bir Anarşistin Kaza Sonucu Ölümü adlı oyununu izlemiştim. En arkadaydım ve konuşmaların bir kısmını duyamadım ( geçirdiğim kulak rahatsızlığımdan kaynaklandı). Duyduklarım ise beni büyülemişti. İlk fırsatta oyuna tekrar gittim, bu defa ön koltuklardan bilet almıştım, tüm konuşulanları duydum ve tek kelimeyle oyundan büyülenerek çıkmıştım. Oyuncular ve oyunculuk çok iyiydi ama ben yazarı merak etmiştim. Eve gelir gelmez de araştırmıştım. İşte o gün bugündür içinde Dario Fo geçiyorsa o oyuna mutlaka giderim.
 
Füsun Demirel'i ve oyunculuğunu çok severim. Ama ne yazık ki bu oyundaki ( oyun kısmı hariç) performansını pek beğenmedim. Akıcı değil duraklayarak konuştuğu için bir süre sonra konular can alıcı da olsa sıkıcı hale geldi. Hatta bazı seyirciler oyuncunun gözü önünde salonu terk ettiler. Ben de o giden seyirciler kadar oyundan sıkılsam da oyuncuya ayıp olmasın diye oyunu sonuna kadar izledim.
 
 


        Oyunun son kısmında tecavüz ve şiddet konusu işleniyordu. Dario Fo'nun eşi de tecavüze ve şiddete maruz kalmış. O'nun yaşadıklarıyla oyun sona eriyordu. Oyunun etkileyici kısımlarında biri de buydu.

         Sosyal farkındalık yaratıyor diye oyunu beğendim. Ama dediğim gibi akıcı değil hatta çoğunlukla sıkıcıydı.

        

0 yorum:

Yorum Gönder