4 Haziran 2015 Perşembe

Gollik



        Her güne bir Hayko Bağdat kitabı, sloganıyla başlayayım yazıma. Dün Salyangoz kitabını bitirdikten sonra bir de bakmışım Gollik kitabına başlamışım. Bugünde bir bakmışım kitap bitmiş. Dünkü yazımda da söylemiştim akıcı ama kalıcı yazılar var diye. Bu kitabı okuyunca düşüncemin bu kitap içinde geçerli olduğunu farkettim.

         Gollik'te, Salyangoz gibi Hayko'nun yaşadıklarını anlatıyor. Belki de Salyangoz'da unuttuklarını ( babasının bandocu olduğunu söylemesi gibi) yazmıştır.

          Her iki kitabı karşılaştırdığımda Salyangoz'u daha çok sevdim diyebilirim. Salyangoz'da en çok sevdiğim "Halkalı Boyunlu Kadınlar" yazısıyla ilgili bir de fotoğraf var Gollik kitabında. Boynuna halka takan bir kadın Salyangoz kitabıyla poz vermiş.

        Gelelim Gollik'in ne demek olduğuna. Hemen söyleyeyim bilmiyorum. Hatta yazarda bilmiyor. Acaba ben mi bir şey kaçırdım diye arkadaşlara sordum onlar da anlamamış. Ama okuduğum yazılardan anladığım kadarıyla (kaba tabirle) "sap gibi ortada kalmak" anlamına geliyor galiba.

      Bu kitapta en çok beğendiğim kendimce etkileyici bulduğu, Galatasaray- Manchester maçı ve "Palyaço Ermeniler" başlıklı yazıları oldu. Bu son yazıyı daha önce internette de okumuştum, Etyen Mahçupyan'ın yazısına cevap olarak yazılmış müthiş bir yazı. Kitaba eklemekle çok iyi yapmış bence.

     Kitabın ana konusu tıpkı Salyangoz kitabında olduğu gibi Türkiye'de öteki olmak. Türkiye 'de yaşayan ötekileri anlamak ve empati kurabilmek açısından bu kitapların okunması gerektiğini düşünüyorum. Sevgiler...

0 yorum:

Yorum Gönder