16 Mayıs 2015 Cumartesi

Garaj

              Cuma akşamı uzun süredir gitmek istediğim ve bir türlü gidemediğim Garaj oyununa gittim. Tek kelimeyle; muhteşemdi. Mutlaka gidin derim ve hemen ekliyorum +18 bir oyun.

  
           Oyunun yazarı Kemal Hamamcıoğlu (çok iyi bir oyun yazmış kendisini tebrik ediyorum), yönetmeni İpek Bilgin ( çok iyi yönetmiş O'nu da tebrik ediyorum) ve oyuncuları Enis Arıkan ve Güven Murat Akpınar ( her ikisinin de oyunculuğu süperdi, onları da tebrik ediyorum). Oyunda travestiyi canlandıran Enis Arıkan 2014 yılında Sadri Alışık "En İyi Erkek Oyuncu" ödülünü almış. Zaten oyunu izler izlemez kesin bu oyun ödül almıştır diye düşünmüştüm.


           Oyunun konusu İstanbul'da bir garajda geçiyor. Oyunun adı da buradan geliyor. Oyun, üniversitede fotoğrafçılık eğitimi alan Kahraman'ın bir travestiyi takip edip gizliden fotoğraflarını çekerken yakalanmasıyla başlıyor. Aralarında önce bir gerginlik yaşanıyor sonra ise çok güzel bir arkadaşlık ilişkisi kuruluyor. Karşılaştıkları gece ise yılbaşı gecesidir. Herkes sevdikleriyle eğlenirken, birbirinin tamamen zıttı olan bu iki kişi,  birbirlerini tanımaya çalışırlar.

   

           Canlandırdıkları karakterler o kadar hayatın içinden ve o kadar doğal ki bunları sevmemek ve beğenmemek mümkün değil. Kahraman'ın utangaçlığı ve pısırıklığı, travestinin ( Orkide) rahatlığı ve küfürbazlığı muhteşemdi. Rollerde abartılı olan hiçbir şey yoktu tam tersine her şey çok doğaldı. Oyun boyunca onların hayat hikayelerini dinledik; kah güldük kah üzüldük...


        Bazı oyunlarda oyunculuk çok iyi oluyor ama konu çok fazla ilgi çekici olmuyor, bazılarında konu iyi oyunculuk pek iyi olmuyor. Bu oyunda hem konu hem de oyunculuk süperdi. On üzerinden on veriyorum. Eğer izlemek isterseniz Kadıköy'de kendi sahnelerinde mayıs ayı içinde tekrar oynayacaklar. Google'dan Tiyatro Craft olarak arama yapabilir ve oyunu daha detaylı inceleyebilirsiniz. Sevgilerimle...

0 yorum:

Yorum Gönder