14 Aralık 2014 Pazar

Dolu Düşün Boş konuş


          Dün akşam Moda'da Oyun Atölyesi'nde iki perdelik harika bir komedi izledim. Oyun Atölyesi ilk kurulduğunda (1999) bu oyunla açılışı yapmış. O zaman oyunda; Haluk Bilginer, Zuhal Olcay, Sermiyan Midyat, Şenay Gürler ve Bülent Emin Yarar oynamış.


       Oyunun yazarı Steven Berkoff, çeviren Haluk Bilginer, yönetmen Muharrem Özcan, oyuncular ise; Hasibe Eren, Fatih Al, Gökçer Genç, Tuna Kırlı ve Murat Okay. Oyuncuların hepsini çok beğendim, muhteşem bir oyunculuk izledim. Tüm oyuncular rolünün hakkını sonuna kadar vermişti.

         Oyunun ana konusu düşündüklerimizle söylediklerimizin aynı olmamasıydı. Hepimizin ortak problemi bu. Aslında insanlara çok nadir gerçek düşüncelerimizi söyleriz. Düşündüklerimizle söylediklerimizin aynı olmamasında pek çok neden vardır. Mesela, karşımızdakini kırmamak, işimizinden kovulmamak, yanlış anlaşılmak istememek, sorun yaşamak istememek gibi.....liste böyle uzar gider. İşte bundan dolayı hepimiz dolu düşünürüz ama çoğunlukla boş konuşuruz ya da hiç konuşmayız. Oyunda ismini buradan almış.

      Oyunda verilen bir mesaj daha vardı: O da; hangi ilişkiye başlarsak başlayalım sonuç olarak yine aynı noktaya geliyoruz. Oyunda Frank, eşinden boşanır ve Henry'le birlikte olmaya başlar. Fakat her ilişkisinde de aynı sorunları yaşar. Oyundaki şarkıda söylendiği gibi; "her havuzun dibi aynı".

         Oyunun dekoru son derece sade; bir masadan ve sandalyelerden oluşuyordu. Dekorun sadeliği karşısında oyunculuklar ise göz kamaştırıyordu diyebilirim. Müzik Çağrı Beklen'e aitmiş. oyundaki bazı parçalar ise eski yabancı şarkılardan alınmaydı. Örneğin; Felicita gibi.

       Keyifli vakit geçirmek istiyorum, gülmek istiyorum ve çok iyi oyunculuklar izlemek istiyorum diyorsanız bu oyunu mutlaka izlemelisiniz. İyi seyirler...


0 yorum:

Yorum Gönder