21 Aralık 2014 Pazar

Çöl Fırtınaları

       Dün Cevahir sahnesinde belgesel tadında bir tiyatro izledim. Adı;  Çöl Fırtınaları. Konu ise Selahaddin Eyyubi ile İngiltere Kralı Richard arasında geçen savaş.  Savaşın nedeni ise kutsal Kudüs şehrinin ele geçirilmek istenmesi. Hıttin Savaşı ile Selahaddin Kudüs'ü ele geçirmiştir.  Richard ise Haçlı Ordusu'yla Kudüs'e gelir ve şehrin  yeniden Hristiyanların eline geçmesi için savaşır.

        Oyunda İngiltere Kralı Richard'ı Celal Kadri Kınoğlu, Selahaddin Eyuubi'yi ise Tolga Evren canladırıyordu. İki sanatçının oyunculuğu tek kelimeyle enfesti. Oyunun yazarları; Thorvald Steen ve Tarık Ali'ymiş. Savaş sahnelerinden dolayı oyun çok kalabalık bir oyuncu kadrosuyla sahnedeydi.

          Oyunda tek rahatsız olduğum şey ise sesin çok ama çok yüksek olmasıydı. Müziklerde kulaklarımı tıkamak zorunda kaldım. Müziklerin çok yüksek seste olacağına dair uyarı tabelası vardı ama bu kadarını beklemiyordum diyebilirim.

   
         Oyunda Selahaddin Eyyubi'ye hayran kaldım. Tarzı, kişiliği, hayata bakışı muhteşem bir adam. Daha önce Cennetin Krallığı filminde de aynı karakter çok iyi bir insan olarak yansıtılmıştı beyaz perdeye. Gururlu ve onurlu bir insan,  öyle ki savaş meydanlarında kadınlara zarar vermeyen, düşmanında bile saygı uyandıran bir kişi. Kral Richard'ı esir alır sonrada ülkesine gönderir. Kudüs'ü aldıktan sonra şehire barış ve huzur getirir bundan dolayı şehirde yaşayan tüm Yahudi'ler Selahaddin'e destek verirler. Haçlıların ve Hristiyanların Kudüs'e girmesini istemezler.
       
         Bu arada ben Selahaddin Eyyubi'nin Arap olduğunu düşünürdüm meğer Kürt kökenli bir aileden geliyormuş. Yani Eyyubi Kürtmüş bunu da bu oyunla öğrenmiş oldum.

         Ben oyunu büyük bir keyifle izledim. Size de tavsiye ederim. Ama yanınızda mutlaka kulak tıkacı götürün, yoksa sizde benim gibi kulaklarınızı tıkamak zorunda kalabilirsiniz. İyi seyirler...

0 yorum:

Yorum Gönder