29 Kasım 2014 Cumartesi

Giselle


         Bugün harika bir şey yaptım. Süreyya Operası'nda Giselle Balesi'ni izledim. Tek kelimeyle muhteşemdi.


         Giselle balesi, romantik balenin başyapıtlarından biri olarak gösteriliyor. Kalbinden rahatsız olan ve dans etmeyi çok seven fakir kız Giselle ile gerçekte zengin olan ama bunu Giselle'den gizleyen Kont Albrech'in aşkını anlatıyor. Birinci perdede aşkın tüm coşkusunu tamamen hissettiren sanatçılar ikinci perde de ölümün bütün hüznünü aynı derecede hissetiriyorlar.


            Eser konusunu Almanya'nın önemli şairlerinden biri olan Heinrich Heine'nin "Almanya Üzerine" adlı eserinde anlattığı "Wililer Efsanesi" nden alınmış. Bestescisi Fransız Adolphe Adam. Eserin asıl amacı aşkın ne kadar yüce olduğunu gösterebilmekmiş ( İstanbul balesi bunu gerçekten başarmış). Kareografi , dekor ve kostümler müthişti. Bu görsel şöleni kaçırmamanızı tavsiye ederim.

5 yorum:

Gül Akça dedi ki...

Bu baleyi geçen sene izlemiştim güzeldi hakikaten... eğer izlemediyseniz Afife'yi de öneririm :)

Derdest fikirler dedi ki...

Ahhh Afife'ye bilet almıştım fakat son anda işim çıktığı için arkadaşıma verdim biletimi. Ama mutlaka bir gün izleyeceğim.

Semihal Tüzüner dedi ki...

arkadaşım güzel bir baleyi paylaştığın için teşekkür ederim.

bücürükveben dedi ki...

Keşke Ankara'ya da gelse...fotoğraflar harika teşekkürler:)

kitaplarla beslenmek dedi ki...

Ne güzel. Sizin adınıza çok sevindim.

Yorum Gönder