2 Mart 2017 Perşembe

Doğal Roll On


             Uzun süredir internette doğal ürünleri nasıl yapabilirim diye araştırmalar yapıyordum. Özellikle annem meme kanseri olduktan sonra bu tür konulara daha çok ilgi duymaya başladım. Sonunda bugün ilk doğal roll-on'umu yaptım.

          Aslında insan cildiyle de beslenirmiş. bu yüzden "yemediğiniz şeyleri cildinize sürmeyin" sloganından hareketle ben de üretimime başladım.

          Önce doğal roll-on için malzemeleri sıralayayım ( bunları internette de bulabilirsiniz):
  • Mısır Nişastası

  • Doğal Hindistancevizi Yağı ( üzerinde doğal, organik yazıyor ne kadarı doğru bilemiyorum artık)

  • Karbonat

  • Lavanta yağı ( siz başka kokulu yağ kullanabilirsiniz. Benim evde lavanta yağı olduğu için ben koku versin diye bunu kullandım)

          Gelelim yapılışına:

          Bir yemek kaşığı mısır nişastası, bir yemek kaşığı hindistancevizi yağı ve yarım yemek kaşığı karbonatı ekledim.



             Sonra bir tavanın içine sıcak su koydum ve hazırladığım malzemeyi cam kavanozun içine alıp sıcak suyun içinde karıştırarak erimesini sağladım.


              Son olarak da eriyen karışımın içine on damla kadar lavanta yağı damlattım ve buzdolabına kaldırarak soğumaya bıraktım.


             Beni bilenler bilir. Her gün düzenli olarak yürüyüş yaparım. Her yürüyüşten sonra da doğal olarak duş alıyorum ve roll-on kullanıyorum. Yani her gün düzenli olarak bilmediğim kimyasalları koltukaltlarıma sürüyorum.

           Yarından itibaren kendi üretimim olan ve tamamen doğal olan bu karışımı koltukaltlarıma süreceğim. Memnun kalırsam yine buradan sizlerle paylaşacağım. İnternetten takip ettiğim kadarıyla pek çok kişi kullanıyor ve gayet de memnunlar. Ne diyeyim darısı başıma...

6 yorum:

feride'sviolet dedi ki...

evet evet ne zamandır benimde aklımda sanırım karbonat en önemli madde burada. Ben de deneyeceğim sizin karışımı.

Derdest fikirler dedi ki...

Yarın uyguladıktan sonra buradan size yazarım. Ama isterseniz internetten araştırın kullanan insanlar gayet memnunlar. Az önce roll-on'u buzdolabından çıkardım. Tamamen sertleşmiş. Oda sıcaklığında olursa daha rahat sürerim diye düşündüm. Takibiniz ve yorumlarınız için teşekkür ederim Feride Hanım. Sevgiler... :)

Gül Akça dedi ki...

İyiymiş, ben yapabilir miyim bilemedim ama roll-onların içindeki alüminyum çok zararlı özellikle alzheimer yapma açısından umarım memnun kalırsınız darısı başıma diyeyim:) sevgiler:)

Derdest fikirler dedi ki...

Sevgili Gül Hanım hazırlanması çok kolay, eğer ben yapabiliyorsam emin olabilirsiniz siz de çok kolay yapabilirsiniz.
Sevgili Feride Hanım bugün yürüyüşümden sonra ilk kez kullandım. İlk izlenimim çok iyi, memnun kaldım. Ama uzun süreli kullandıktan sonra kesin kararımı vereceğim. Ayrıca içine koyduğum Hindistan cevizi yağı yapış yapış bir his de uyandırmadı( en çok bu durumdan korkuyordum).Bu arada hazırladığım karışımdan çok az kullandım ve yetti. Anlayacağınız uzun süre bu roll-on bana yeter. Ayrıca kıyafetlerime yağ da bulaşmadı. Bu yağ vücut tarafından çok kolay emiliyor. Dediğim gibi son kararımı uzun süre kullandıktan sonra vereceğim. Sevgiler...

feride'sviolet dedi ki...

Çok teşekkür ederim ben de malzemeleri aldım;)Memnun olmanıza sevindim.Benden de çok sevgiler;)

Derdest fikirler dedi ki...

Aaaa umarım memnun kalırsınız Feride Hanım. Merakla bekliyorum deneyimlerinizi.

Yorum Gönder