27 Ocak 2017 Cuma

Şekerpare

         Son zamanlarda Üsküdar Müsahipzade Celal Sahnesi'nin abonesi olmuş durumdayım. Bu gidişle aboneliğimin uzun süreceğini düşünüyorum.

          Bu hafta gittiğim oyun Şekerpare oyunuydu. Şekerpare filmi, hepimizin konusunu çok iyi bildiği, beyazperde Şener Şen ve İlyas Salman'ı bir araya getiren, senaryosunu Yavuz Turgul'un yazdığı Atıf Yılmaz'ın yönettiği bir komediydi ( bugün olsa yine keyifle izlerim).

      

       Gelelim oyunumuza; Şekerpare oyununu hem yöneten, hem uyarlayan hem de Ziver karakterini canlandıran kişi Engin Alkan, muhteşem performansıyla sizi koltuğunuza yapıştırabilir, oyun bittiğinde de ayakta alkışlatabilir, benden söylemesi ( tecrübeyle sabit). Şunu çok rahat söyleyebilirim ki filmi güzel mi, güzel ama oyunu, inanın bana filminden çok daha güzel. Çok büyük bir keyifle izledim. Arayla birlikte toplam üç saatin nasıl geçtiğini bile anlamadım.


        Cumali karakterini Uğur Dilbaz canlandırıyor. Gözünüzü kapattığınızda Cumali'yi yine İlyas Salman canlandırıyor zannedebilirsiniz. Çünkü sesleri birbirine birebir benziyor.


      Ben oyunda Hurşit karakterini canlandıran Aybar Taştekin'i de en az Engin Alkan kadar başarılı buldum. Muhteşem bir performans sergiledi.


    Oyun, müzikal. Ben genelde müzikalleri pek başarılı bulmazdım. Ama bu oyunda başarılı buldum. Sanatçıların sesleri de performansları da çok iyiydi. Dekor, kostümler ve ışık da çok iyiydi. Başta Engin Alkan olmak üzere emeği geçen tüm oyunculara ve herkese teşekkür ediyorum; bana harika bir üç saat yaşattılar.



     Naçizane tavsiyem, bu iğrenç Türkiye gündeminde gülmek ve kahkaha atmak istiyorsanız, yani biraz nefes almak istiyorsanız, bu oyuna mutlaka gitmelisiniz. İyi ki sanat var, iyi ki tiyatro var...


2 yorum:

Gül Akça dedi ki...

Şekerpare en sevdiğim filmdir kaç kere seyredersem seyredeyim yine de zevk alıyorum, tiyatrosu da iyidir mutlaka aklımda bulunsun. teşekkürler:)

Derdest fikirler dedi ki...

Gül Hanım ben tiyatrosunu daha çok beğendim. Mutlaka izleyin derim. Sevgiler...

Yorum Gönder