22 Haziran 2014 Pazar

Kış Uykusu

            Bu hafta sonunu dolu dolu geçirdim diyebilirim. Cuma akşam Üst Kattaki Terörist oyununa gitmiştim,  cumartesi akşam ise Nuri Bilge Ceylan'ın Kış Uykusu filmini izlemeye gittim. Oldukça uzun bir film. Ben saat 19 seansına gittim ve sanırım 22.30'da da film bitti.

          Öncelikle filmin çekimlerini çok beğendim. Kapadokya'da çekilmiş ve görüntüler hayranlık uyandıracak kadar güzeldi. Konusu ise,  Kapadokya'da bir otelin sahibi olan kişilerin  (iki kardeş ve bir eşten oluşuyor) yaşadıkları anlatılıyor. Filmin başrollerinde Haluk Bilginer, Melisa Sözen ve Demet Akbağ yer alıyor. Filmdeki konuşmaları ve sorgulamaları, özellikle "kötülük" üzerine yapılan sorgulamayı çok beğendim. Aslında film izler gibi değil de sanki roman okur gibi hissediyor insan kendini.
          İnsanların birbirleriyle yaşadıkları sorunlar açısından bakıldığında filmin konusu bize hiç de yabancı gelmiyor. Çünkü günlük yaşamda insan ilişkilerinde karşılaşılan problemlere değinilmiş. Hepimizin hayatında olan şeyler bu problemler. Ama problemleri konuşmaları, çözmeye çalışmaları sırasında yaptıkları konuşmaları daha felsefi buldum. Burada kahramanların canlandırdıkları roller çok önemli tabi. Biri eski bir aktörü diğeri ise bir kitap çevirmenini canlandırıyor. Konuşmalar da doğal olarak daha entellektüel bir hale bürünüyor.
         Filmden çıktığımda bu filmin, ödül almasına şaşırmadım, hatta aldığı ödülü sonuna kadar  hakketiğini de düşünüyorum. Nuri Bilge Ceylan'ı tekrar tebrik ediyorum.
          Uzun olsa dahi izlemenizi ısrarla tavsiye ediyorum...

2 yorum:

fatma dedi ki...

Bu film için Nuri'nin kalfalık filmi olduğunu bundan sonra da ustalık filminin gelmesinin beklendiğine dair yorumlar okumuştum. Bir de İklimler ve Bir Zamanlar Anadolu filminde bazı sahnelerin yanlı olduğunu ama bu filmde bu kalıplardan sıyrıldığı söyleniyor? Bu durumla ilgili değerlendirme de alabilir miyim , arkadaşım?

Derdest fikirler dedi ki...

Merhaba Fatmacığım sorduğun soruya ne yazık ki şimdilik cevap veremeyeceğim çünkü Nuri Bilge'nin diğer filmlerini izlemedim. İlk izlediğim filmi bu oldu. Ama diğer filmelerini mutlaka izleyeceğim. O zaman karşılaştırma yapabilşr ve soruna cevap verebilirim. Bu filmi kalfalıksa ustalık filmini şimdiden çok merak ettim. :)

Yorum Gönder