30 Ekim 2015 Cuma

Hayal-i Temsil

           

                28 ekim günü yarım gün tatil olduğunu duyar duymaz tiyatroya gitme kararı verdim. Şehir tiyatrolarının çarşamba saat 15'teki oyunlarından birine bilet alayım dedim. Kadıköy Haldun Taner'deki oyunu izlediğim için Üsküdar Musahipzade'deki oyunu izlemeye karar verdim. Oyunun konusunu da beğenince gitmeye karar verdim ve hemen bilet aldım.



         Oyunun yazarı Ahmet Sami Özbudak, yönetmeni Yiğit Sertdemir, sahne-ışık tasarımı Cem Yılmazer, oyuncuları Şebnem Köstem, Hümay Güldağ ve Yiğit Sertdemir.

           Oyunun konusu, makyöz olan Dikran Efendi'nin,  Afife (Jale)  ve Bedia (Muvahhit) ile ilgili anılarını yarı hayal yarı gerçek bir şekilde anlatmasıdır. Her iki sanatçının yaşamı adeta bir belgesel tadında anlatılıyor. Oyun,  iki saat otuz dakika sürüyor ve iki perde. O süre benim için su gibi aktı çünkü oyunu çok beğendim. Tiyatroyla ilgiliyseniz mutlaka ama mutlaka bu oyunu izlemelisiniz.

         Oyunculukları çok beğendim, dekoru çok beğendim , kostümleri çok beğendim, konuyu da çok beğendim. Benim için dört dörtlük bir oyundu.

          İki Müslüman Türk kadınının tiyatro aşkı, tiyatro mücadelesi ve yalnızlığı güzel bir kurguyla ve müthiş bir oyunculukla anlatılmış. Özellikle Yiğit Sertdemir'i ayrıca tebrik etmek istiyorum. Çünkü pek çok karakteri hiç zorlanmadan kolayca canlandırdı. Hatta karakterler arasındaki geçişi bile  kolayca yaptı.

          İzlenmeye değer bir oyun, kaçırmayın derim. Sevgiler...

0 yorum:

Yorum Gönder